PR

Operacja lot

Zakres działań:
kampania PR, strategia komunikacji, zarządzanie kryzysowe, konferencja prasowa, media, roadshow
Klient:
Discovery Channel / 2016 / 2017

Brief

Stworzenie i realizacja strategii komunikacji dla nowego programu Discovery Channel.

„Operacja: lot” to pierwsza, zrealizowana w Polsce produkcja, pokazująca kulisy pracy miejsc, do których dostęp dotychczas mieli jedynie pracownicy PLL LOT oraz Lotniska Chopina w Warszawie. Celem promocji było zainteresowanie widzów nowym formatem, a także dotarcie do szerszej grupy odbiorców, wykraczającą poza standardową charakterystykę widza Discovery. Spójne komunikacyjnie strategie dwóch kolejnych serii programu zostały stworzone wg oczekiwań klienta i bazowały na szeregu niestandardowych form promocji z wykorzystaniem wyjątkowych historii bohaterów.

Strategia

Realizacja przyjętej strategii obejmowała takie działania, jak:

  • Organizacja konferencji prasowych - w hangarze lotniczym oraz na pokładzie
  • Kreatywne zaproszenia na konferencje - bilet lotniczy wręczany stewardessę
  • Kompleksowe media relations
  • Roadshow z dziennikarzami po terenie całego lotniska – obecność w miejscach na co dzień niedostępnych dla podróżnych, m.in. wieża kontroli lotów, straż pożarna,
  • pogotowie ratunkowe;
  • Produkcja materiałów prasowych;
  • Realizacja zakładała współpracę z wieloma podmiotami decyzyjnymi tj. PLL LOT, PPL LOT, Lotnisko Chopina oraz PAŻP.

Efekty

Efekt „wow” wywołany niestandardową konferencją prasową i dbałością o szczegóły, skutkował w liczne publikacje w prasie, mainstreamowych serwisach internetowych oraz obecność w radiowych audycjach.