Z okazji 75. rocznicy urodzin Freddiego Mercury'ego i premiery filmu „Bohemian Rhapsody” na FilmBox Premium HD, zorganizowaliśmy huczną niespodziankę.
5 września Michał Szpak wyszedł na taras Sukiennic, by wykonać legendarne "Ay-oh", na które odpowiedział dźwięk trąbki dobiegający od strony Kościoła Mariackiego, a następnie setki głosów ludzi zgromadzonych na Rynku. Flash mob'a kontynuował występ orkiestry Queen Symfonicznie, która wykonała kultowe utwory zespołu Queen.
Celem wydarzenia było osadzenie premiery filmu "Bohemian Rhapsody" w wyrazistym, lokalnym kontekście i umożliwienie komunikacji marki w nawiązaniu do globalnego fenomenu. Chcieliśmy dotrzeć do fanów Queen i zaoferować im przeżycie, którego jeszcze nie doświadczyli.
Kampania wygenerowała pozytywne publicity i podkreśliła rozrywkowy charakter kanału FilmBox Premium HD.
W ciągu pierwszych 24h dokumentacja wydarzenia zdobyła prawie 200 000 wyświetleń osiągając 5 miejsce na liście TOP YOUTUBE VIDEOS. Obecnie liczba obejrzeń to ponad 799 tys.
Artykuły o akcji ,,Tribute to Freddie’’ ukazały się w topowych portalach informacyjnych, opiniotwórczych, plotkarskich i muzycznych online, prasie i radiach. Informacja trafiła na ponad 20 stron głównych portali internetowych. Opublikowano łącznie 54 komunikatów na 45 stronach internetowych, pojawiło się 6 newsów radiowych. Łączny zasięg działań PR wyniósł ponad 1 mln.
Działania w mediach społecznościowych wygenerowały ponad 300000 zasięgu, 112 000 osób śledziło wydarzenie na żywo na profilach Michała Szpaka i Queen Symfonicznie.
Flash mob ,,Tribute to Freddie Mercury" przyniósł nam jak dotąd również nominację do Golden Arrow.
Fot. Szymon Adamczyk